Fotografisk Skole er en åben, eksperimenterende skole.

Det er vigtigt, at du bliver i stand til at udvikle en personlig, visionær tilgang til fotografiet. Det er vigtigt, at du udvikler den nødvendige teknik til understøttelse af dette projekt. Det er vigtigt, du får fornemmelse for samtiden og samtidens fotografi. Vi er her for at hjælpe dig på vej - vi har rammerne og miljøet.

Seriøs.

Det er ikke afgørende, om du har arbejdet med fotografering før. Det afgørende er, at du er seriøs, motiveret og ønsker at arbejde intensivt med fotografiet. At du er i stand til at arbejde selvstændigt.

Undervisningen og projekterne tager udgangspunkt i dig.

Undervisningen og projekterne tager udgangspunkt i dig, dine billeder og dét, du vil med dine billeder. Fotografiets afgørende omdrejningspunkt er af ekspressiv og visionær karakter. Som medie rummer fotografiet mulighed for personlig erkendelse. Vi tror, at personlig erkendelse og indsigt er primære drivkræfter. Uden en trang til at forstå har man intet at udtrykke.

Fotografiet opfylder i virkeligheden to funktioner.

På den ene side kan fotografen bruge mediet som et redskab til at søge forståelse og indsigt. På den anden side er fotografiet et ekspressivt medie - en ventil, hvorigennem man kan kommunikere og udtrykke sig.

Alle fotografier rummer åbninger.

Alle fotografier rummer budskaber, historier eller åbninger, uanset om man selv er klar over det eller ej. Det afgørende er at finde åbningerne og metoderne, og det er her, skolen har en mission. Fotografisk Skole er åben og eksperimenterende med det fundamentale udgangspunkt, at der ikke eksisterer nogen endelig, præcis og fyldestgørende definition på fotografiet.

Vi giver plads.

Vi forsøger ikke at tage patent på nogen fotografisk praksis, forsøger ikke at bilde nogen ind, at der findes en autoriseret, fotografisk udtryksform, som kan læres af alle. Vi forsøger at give plads, at give rum for at den enkelte kan etablere sin egen fotografiske praksis.

Skolens rammer.

Skolens rammer og faciliteter er omfattende. Der er mulighed for at arbejde med sort-hvid fotografi, farvefotografi, ædeltryk samt digitalt fotografi. Du har mulighed for at arbejde videre med projekter og opgaver på den tid af døgnet, der passer dig. Forløbene og undervisningen foregår på forskellige niveauer. Alt efter din baggrund og erfaring vil du blive sat overfor udfordringer, der svarer til dine forudsætninger.

Instagram Image