Fotografisk Skole er en af landets ældste, bedste og mest nyskabende skoler indenfor fotografi. Efter et ophold på skolen har du alle muligheder for at blive en mere kompetent, tænksom og eksperimenterende fotograf. Meget dygtigere og meget mere dig.

Du bliver

Du bliver kort sagt bedre, og det giver dig naturligvis handlemuligheder. Skoler i udlandet, fotojournalistuddannelsen, kunstakademier, elev- og assistentpladser hos fotografer eller andre uddannelser er, for en del af vores studerende, det næste skridt. Andre går direkte fra skolen ud i arbejde som fotograf og springer over de formelle uddannelser. Andre igen har ingen planer om at fotografiet skal være en levevej, men vil gerne friholde det som en ekspressiv kanal. Og endelig, er der mange der ikke aner, hvor det hele ender, når de starter hos os. Begynder eller erfaren, Fotografisk Skole er et godt sted.

Teknisk

Som måske den eneste skole i landet råder vi over komplette filmfremkaldelsesfaciliteter og mørkekamre indenfor analogt sort/hvid og farve-fotografi. Desuden har vi faciliteter til digital billedbehandling - arbejdsstationer, scannere og printere. Og endelig skal vi nævne, at man hos os vil kunne arbejde med flere af de oprindelige fotografiske processer - ædeltryksprocesserne.

Alt i alt har vi, hvad der skal til for at udføre fedt, kunstnerisk kvalificeret arbejde. Det er kun ideerne der sætter grænsen.

Instagram Image